2018-10-18

Imieniny: Elżbiety i Seweryna

Zdrowe dodatki do pizzy – czy to możliwe? Zobacz listę!

by Bartosz Kaluga on Lipiec 24, 2018

Pizza kojarzy Ci się z kaloryczną przekąską, którą można traktować jako obiad lub sycącą kolację? Chociaż danie serwowane w pizzeriach takich jak Pizza Hut faktycznie może charakteryzować się dużą kalorycznością, wcale tak być nie musi. Lokale gastronomiczne wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, proponując dodatki w wersji fit. Sprawdź, z jakich składników skomponujesz zdrową pizzę.

Pizza pizzy nie jest równa – wystarczy przejrzeć menu Pizzy Hut, by się o tym przekonać. Poszczególne dania różnią się kalorycznością za sprawą innych dodatków. Przykładowo, 100 g pizzy hawajskiej dostarcza 240 kcal, zaś wartość kaloryczna 100 g pizzy pepperoni wynosi 280 kcal. Wystarczy jednak zmienić rodzaj składników, aby uzyskać danie w wersji fit.

Zdrowe dodatki do pizzy – lista

O tym, że pizza może być zdrowa, świadczy chociażby menu lokali takich jak Pizza Hut. Poza najbardziej klasycznymi wersjami, istnieje możliwość samodzielnego skomponowania zamówienia. Dzięki temu podwójną porcję sera mozzarella czy mięsa wieprzowego, można zamienić na zdrowsze i mniej kaloryczne dodatki.

  • Warzywa

Warzywa to najzdrowsze dodatki, dzięki którym można „odchudzić” pizzę. Dostarczają one znacznie mniej kalorii niż pepperoni, sery żółte, kawałki mięsa wieprzowego itp. Dzięki temu można zjeść ich nieco więcej, zapewniając sobie uczucie sytości na dłużej.

Jeżeli chcesz zmniejszyć kaloryczność pizzy, warto wybierać takie warzywa jak: papryka, cebula, szpinak, brokuły, pomidory, ogórki. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać pizzę z rukolą czy roszponką. Nieco bardziej kaloryczne będą natomiast oliwki, zielony groszek czy kukurydza.

  • Mięso drobiowe

Kawałki mięsa drobiowego (np. z kurczaka czy indyka) są mniej kaloryczne niż kawałki mięsa wieprzowego czy boczek. Stanowią przy tym lepsze źródło białka, co przekłada się na większe walory odżywcze.

Jak jeszcze odchudzić pizzę?

Wybór odpowiednich dodatków do pizzy to jednak dopiero początek. Istnieje jeszcze kilka innych sposobów, które pozwalają zmniejszyć kaloryczność tego włoskiego dania.

Aby pizza była zdrowa i bardziej fit, możesz zrezygnować z:

  • grubego ciasta na rzecz cienkiego
  • dodatkowych sosów, np. czosnkowego na bazie majonezu
  • sosu śmietanowego, pozostając przy tradycyjnym sosie pomidorowym.

Uważaj przy tym na promocje organizowane przez restauratorów, takie jak np. druga pizza za darmo. O ile taki zakup będzie się opłacał w przypadku większej liczby osób, dwie pizze zjedzone tylko przez Ciebie będą oznaczać dwa razy więcej kalorii.