2018-11-13

Imieniny: Alfreda i Izydora

Wręczenie Nagród dla Zwyciężczyń w Konkursie „Razem Promujmy Szydłowiec!”

by Marek Sokołowski on Lipiec 3, 2013

Ze zwyciężczyniami, które zaproponowały w naszym konkursie – w ocenie internautów i w ocenie redakcji – najbardziej nośne hasło promujące Szydłowiec, spotkaliśmy się na wręczeniu nagród. Nagrody książkowe Katarzynie Jedlińskiej oraz Emilii Bączek wręczył redaktor naczelny Portalu Szydłowieckiego Marek Sokołowski.

Katarzyna Jedlińska, absolwentka architektury krajobrazu otrzymała książkę Marco Patricelliego „Ochotnik. O rotmistrzu Witoldzie Pileckim”. Pani Kasia wymyśliła hasło i logo promocyjne, które spełniają wszystkie kryteria, jakie stawia się tego typu projektom kreacji marki i atrakcji miejscowości czy regionów. Jej „Szydłowiec. Odkryj pokłady potencjału…” w niczym nie ustępuje hasłom największych potęg turystycznych w kraju. Pomysł pani Katarzyny nawiązuje do szydłowieckich pokładów piaskowca. W sposób bezpośredni odnosi się do odbiorcy i zwraca uwagę na potencjał tkwiący w naszym mieście – potencjał zarówno turystyczny, społeczny jak i ten biznesowy.

Emilia Bączek studentka turystyki i rekreacji otrzymała nagrodę – jak się później okazało – zgodną z zainteresowaniami i jej największą pasją, czyli podróżowaniem. Pozycja „Polska. 101 wycieczek.” powinna ułatwić odkrycie lub poznanie na nowo najpiękniejszych oraz najciekawszych miejsc w naszym kraju. Do książki dołączono specjalne życzenia, aby udało się zrealizować jak najwięcej wycieczek po Polsce. Zanim na to będzie czas, teraz Pani Emilia udaję się na Korsykę, gdzie spędzi pracowicie tegoroczne wakacje. W Szydłowcu bowiem głównym problemem, jak stwierdziły obie panie, jest brak pracy. Hasło, które wymyśliła pani Ewelina, ma związek z szydłowieckim piaskowcem oraz historią miasta. Od lat jej rodzina zajmuje się kamieniarstwem, a także odwołuje się do jej doświadczeń związanych z pracą licencjacką – w której poruszała problematykę informacji turystycznej i ruchu turystycznego w województwie świętokrzyskim.

Zdaniem naszych rozmówczyń, do bolączek Szydłowca należy choćby zaniedbany zalew, brak atrakcyjnych miejsc dla młodzieży – tutaj wraca temat skate parku. Rodzą się pytania, czy Zamek po remoncie będzie przyciągał turystów i czy będzie działo się coś pozytywnego w mieście.

Niezmiernie przykrym wydaje się fakt, że aż tyle lat upłynęło bezproduktywnie w zakresie promocji miasta. Brak działania, zaniechanie oznacza oddanie inicjatywy innym, obiegowym opiniom. Na rynku „opinii” o Szydłowcu, nie przewodzi już szydłowiecki piaskowiec, tylko wygrywają „antypromocyjne” slogany typu „Szydłowiec, stolica bezrobocia”, będące zbitką słów, wynikającą wprost z fatalnej sytuacji na szydłowieckim rynku pracy. No cóż, jeśli chce się gdzieś dojść trzeba zrobić pierwszy krok. Niech tym pierwszym krokiem będzie wiara w ukryty w mieście, w naturze i w ludziach potencjał, że może się nam udać wykreować nasze Miasto, wzmocnić jego atuty i wykorzystać drzemiący potencjał, także potencjał młodych jego mieszkańców.