2017-12-16

Imieniny:

Reklama dla lokalnych firm

by Bartosz Kaluga on Październik 20, 2016

1-reklamanapojazdach-8


Jakie formy reklamy polecane są dla małych firm? W artykule kilka propozycji reklamy tradycyjnej, ale w nowej odsłonie.

Czasem zastanawiamy się, czy małe firmy, które funkcjonują na lokalnym rynku potrzebują reklamy? Przecież działają na terenie, na którym wszyscy o wszystkich wiedzą, więc po co się reklamować. Okazuje się, że nie zawsze tak jest, a zwłaszcza jeśli na rynek wchodzi nowa firma. Wtedy warto przeznaczyć nieco pieniędzy na reklamę, wybierając najbardziej efektywne formy.

Budżet reklamowy początkującej firmy zwykle jest nieduży, więc nie będzie korzystała z reklamy radiowe czy w lokalnej prasie. Większe efekty przyniesie reklama w internecie oraz tradycyjne formy reklamy wizualnej. Chodzi o to, żeby niskim kosztem dotrzeć do tych odbiorców, którzy mieszkają najbliżej firmy. Reklama wizualna jest w tym wypadku najlepszą formą, korzystająca obecnie z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwłaszcza z druku wielkoformatowego (przykłady – http://www.prosper24.pl/).

Pierwszą reklamą warta polecenia są banery reklamowe, które mogą być wytwarzane w różnej formie i różnej wielkości. Banery eksponowane są na budynku firmy, na ogrodzeniu terenu firmowego albo na wolno stojącym stelażu na terenie firmy.Takie rozwiązanie sugeruje, że koszty takiej reklamy będą niewielkie, ponieważ dotyczą tylko wykonania banera. Ekspozycja jest darmowa, ponieważ baner wisi na terenie firmy, którą reklamuje. Banery są widoczne z daleka i skierowane są do osób przechodzących lub przejeżdżających w pobliżu. Wbrew pozorom nie jest to mała liczba, a stale prezentowana reklama utrwala się w świadomości odbiorców.

Reklama na samochodach firmowych to drugi polecany sposób reklamy za pomocą produktu pochodzącego z wydruku wielkoformatowego, w tym wypadku druku na folii samoprzylepnej (oferta – http://www.prosper24.pl/druk-na-foliach/). Jej skuteczność opiera się na ty, że samochód firmowy porusza się tam, gdzie są nasi klienci, obecni i potencjalni. Reklama na samochodzie jest widoczna dla bardzo wielu osób, ciągle się przemieszcza, a to tylko zwiększa jej zasięg. Należy zwracać uwagę na to, co chcemy zaprezentować taką reklamą. Informacje najbardziej istotne muszą być zwięzłe i widoczne od razu, to one muszą przyciągnąć uwagę. Resztę informacji zainteresowany znajdzie sobie w internecie. Można oczywiście podać więcej informacji, bo przecież samochód kiedyś staje, parkuje i wtedy jest okazja do przekazania większej porcji danych.

Obydwie formy reklamy nie powinny być stosowane samoistnie. Uzupełnieniem musi być strona internetowa, do której kierujemy wszystkich zainteresowanych po więcej szczegółów dotyczących firmy i jej oferty.