2017-12-14

Imieniny:

Prezenty biznesowe – nie popełniaj błędów

by Bartosz Kaluga on Listopad 19, 2017


Sprawianie klientom lub współpracownikom prezentów może być niezręcznym doświadczeniem, jeśli nie znasz etykiety biznesowej dotyczącej tej kwestii

Sprawianie klientom lub współpracownikom prezentów może być niezręcznym doświadczeniem, jeśli nie znasz etykiety biznesowej dotyczącej tej kwestii. Kupując prezent, który jest zbyt kosztowny lub niezgodny z interesem odbiorcy, Twoje dobre intencje mogą zostać przyćmione przez ten faux pas. Dlatego zanim kolejny raz rozpoczniesz poszukiwania prezentów dla klientów, współpracowników lub pracowników, warto wziąć pod uwagę następujące wskazówki dotyczące etykiety prezentów biznesowych.

Jeśli to możliwe, spraw, aby prezenty były spersonalizowane

Spersonalizowany prezent jest szczególną formą gratyfikacji. Twoi klienci i współpracownicy będą czuli się docenieni. Dawanie przedmiotów, które są specjalnie dostosowane do ich zainteresowań,  znaczy dużo więcej niż zwykły token lub element promocyjny firmy.

Oczywiście, istnieją wyjątki. Na przykład, jeśli możesz sobie na to pozwolić, większość pracowników będzie bardziej zadowolona z premii pieniężnych, niż z fizycznego upominku.  A jeśli masz tylu klientów, że nie jesteś w stanie zindywidualizować prezentów dla nich, poszukaj małego, ale użytecznego przedmiotu lub karty upominkowej. Raczej unikaj wysyłania tanich produktów promocyjnych.

Wiedz, ile możesz wydać

Podjęcie decyzji o budżecie na prezenty z okazji świąt lub innych okoliczności na cały rok będzie w dużym stopniu związane z finansami firmy. Nawet jeśli nie możesz sobie pozwolić na zbyt wiele, małe karty podarunkowe lub nawet odręcznie podpisane kartki dadzą ludziom znać, że o nich pamiętasz.

Dużym błędem jest wydawanie zbyt dużej kwoty na prezenty. Niektórzy usługodawcy mają ograniczenia dotyczące rodzajów prezentów, które mogą otrzymywać. Niektórzy nie mogą w ogóle przyjmować prezentów. Zrób małe rozeznanie, a nawet porozmawiaj z dostawcami usług przed zrobieniem dla nich prezentów, aby uniknąć niezręcznych sytuacji.

Uwzględnij wszystkich, jeśli to możliwe

Najważniejszą rzeczą, o której musisz pamiętać podczas planowania prezentów jest upewnienie się, że nie zapomniałeś o nikim. Nie oferuj prezentów tylko wybranym członkom zespołu. Twoi pracownicy prawdopodobnie rozmawiają ze sobą.

Nawet klienci z danej branży lub grupy mogą komunikować się ze sobą. Dobry gest oznaczający najlepsze intencje, może okazać się odebrany negatywnie, jeśli ktoś poczuje się zlekceważony. Nie chcesz, aby ktoś czuł się mniej ważny lub zapomniany.

Aby uniknąć przeoczenia kogokolwiek, należy prowadzić bieżąca listę klientów i pracowników i dokładnie sprawdzić ją przed wysłaniem prezentów lub kart.

Jeżeli nie masz czasu na szukanie prezentów lub brak Ci inspiracji, odwiedź stronę internetową www.fabryka-prezentow.com. Znajdziesz tam ogromną bazę upominków na każdą okazję i w różnych przedziałach cenowych, a zespół specjalistów będzie do Twojej dyspozycji w razie jakichkolwiek wątpliwości. Przyjemnych zakupów!