2018-12-14

Imieniny:

Obsługa techniczna imprez – Wszystko co musisz wiedzieć

by Bartosz Kaluga on Listopad 22, 2018

Planujesz zorganizować imprezę? Ekspert radzi na co warto zwrócić uwagę.

Planujesz zorganizować profesjonalną imprezę firmową lub event? Warto zainteresować się na co warto zwrócić uwagę, aby nasze wydarzenie było udane. Wiele firm często próbuje zorganizować sama przygotowania do imprezy, jednak czy to słuszny wybór? Obsługa techniczna imprez to zadanie nie dla każdego, ponieważ trzeba posiadać specjalistyczny sprzęt taki jak odpowiednie podesty, konstrukcje oraz zezwolenia spełniające normy bezpieczeństwa.

Podpowiadamy jakie zaplecze techniczne powinna mieć dobra firma zajmująca się obsługą imprez.

  • Nagłośnienie – jeden z najważniejszych elementów, dobre nagłośnienie to połowa sukcesu naszego wydarzenia. Pod uwagę należy wziąć miejsce w którym odbędzie się wydarzenie i dobrze dobrać sprzęt. Należy znać zasady wyposażenia imprez zewnętrznych (np. na dworze) a wewnętrznych, aby akustyka była na najwyższym poziomie.  Posiadanie dobrych głośników estradowych np. marki Bose pozwoli na zagwarantowanie wysokiej jakości dźwięku w każdych warunkach
  • Oświetlenie sceniczne – kolejnym elementem, który powinna mieć dobra firma zajmująca się organizacją imprez jest oświetlenie sceniczne. Gra świateł, odpowiednie odcienie czy wyróżnienie prezentera na scenie to wszystko powinniśmy dobrze rozplanować. Warto również stworzyć kompletną scenografię świetlną, aby nie być niczym zaskoczonym.  Dobra firma powinna zagwarantować nam oświetlenie prelegentów podczas wystąpień, konferencji oraz dobre oświetlenie imprez targowych
  • Multimedia – organizacja imprez to nie tylko scena i nagłośnienie ale również multimedia pozwalające na swobodną komunikację z gośćmi. Szukając firmy obsługującej imprezy powinniśmy zapytać jaki sprzęt posiadają oraz jakie rozwiązania proponują. Wynająć możemy praktycznie wszystko od telewizorów plazmowych LED po ściany video, projektowy czy inne urządzenia multimedialne. Przy większej ilości sprzętu możemy często otrzymać atrakcyjny rabat.
  • Scena – bez sceny większość imprez nie może się odbyć. Warto skonsultować jak ma dokładnie wyglądać scena oraz jakiej ma być wielkości. Oczywiście możemy wynająć  gotową scenę np. 6×4, która idealnie sprawdzi się na zewnętrznych imprezach takich jak np. Dni miasta. Rodzajów scen jest naprawdę dużo a większość z nich jest w pełni mobilna jak np. okrągła scena, scena sferyczna, scena mobilna.
  • Konstrukcje sceniczne – bardzo ważny element ze względów bezpieczeństwa. Zadbajmy aby firma zagwarantowała nam wysoką jakość dostarczanych konstrukcji, ponieważ wpływa ona na bezpieczeństwo całej imprezy. Do konstrukcji scenicznych zaliczamy m.in stoiska targowe, konstrukcje reklamowe, dekoracje, zadaszenia sceniczne.
  • Wynajem mebli – w większych miastach takich jak Warszawa, można bez problemu wynająć również gotowe meble, dzięki którym będziemy mogli zorganizować imprezę według własnych wymagań.

Podsumowanie

Obsługa techniczna to nie łatwy kawałek chleba, przy wyborze firmy należy sugerować się kilkoma czynnikami takimi jak jakość sprzętu, doświadczenie oraz oferowana cena. Na rynku istnieje dużo firm zajmujących się obsługą techniczną, jedną z najlepszych, którą możemy polecić jest firma 3tech.eu o wieloletnim doświadczeniu w organizacji imprez masowych. Kluczem do sukcesu swojego event’u jest właśnie odpowiednia organizacja i współpraca z firmą dostarczającą sprzęt.