2017-11-20

Imieniny: Tomasza i Tomisława

Obecność firmy w internecie – od czego zacząć?

by Bartosz Kaluga on Marzec 6, 2017


Każda firma powinna być obecna w internecie. Nie ma od tego odwrotu, od tego jaka będzie to obecność zależy rozwój firmy. A więc od czego zacząć?

Małe firmy, działające lokalnie bardzo chętnie korzystają z tradycyjnych form reklamy, głównie reklamy wizualnej w postaci banerów. Czasem dochodzi do tego reklama w lokalnej prasie, bezpłatnych wydawnictwach oraz radio i telewizji. Z uwagi na mały budżet reklama wizualna ogranicza się często do banera na własnym budynku lub ogrodzeniu, a spoty w mediach to jednorazowe akcje. Stosunkowo niewiele firm odkryło możliwości jakie niesie ze sobą reklama internetowa.

Wydaje się, że korzystanie z reklamy w internecie to powszechna praktyka, ale doświadczenie pokazuje, że niestety jest inaczej. Wynika to przede wszystkim z niewiedzy, a głównie z przeświadczenia, że reklama internetowa jest droga i trudna do opanowania. Oczywiście takie podejście jest coraz rzadziej spotykane, ale nadal grupa nieświadomych przedsiębiorców jest znaczna.

Jak zacząć reklamę w internecie? Najlepiej rozpocząć od wykonania własnej strony internetowej. Najprostszą stronę można wykonać samodzielnie korzystając ze specjalnej platformy internetowej (na przykład https://pageandshop.pl). Wykonując stronę na takiej platformie składa się ją z gotowych elementów, jak z klocków. Poszczególne moduły można edytować, wypełniając je własna treścią i zdjęciami. Strona internetowa firmy musi być nowoczesna i przygotowana do przeglądania w urządzeniach mobilnych. Rynek mobilny rośnie, klienci wyposażenie w smartfony szukają informacji w każdej sytuacji i miejscu i powinni ją otrzymać.

Co powinno znaleźć się na stronie internetowej firmy? Przede wszystkim podstawowe informacje o firmie, oferta i dane kontaktowe, najlepiej dodatkowy panel do kontaktu. W zależności od potrzeb strona może prezentować porady, branżowe informacje, można ja uzupełnić o prosty sklep. Prosty adres internetowy, łatwy do zapamiętania, ułatwia kreowanie rozpoznawalności firmy. Własna domena to pozornie kolejny problem dla przedsiębiorców, tak jak utrzymanie strony. Za niewielka oplata abonamentową można ją utrzymywać na platformie, na której wykonało się stronę (oferta https://pageandshop.pl/web/page/oferta).

Strona internetowa to miejsce, do którego kierują wszystkie reklamy internetowe. W reklamie operuje się zachęcającymi hasłami, podając adres internetowy, a na stronie można zawrzeć już znacznie więcej szczegółów, które mogą przekonać klienta do skorzystania z oferty. Również konta w portalach social media trzeba powiązać ze strona internetową. Wykonanie strony to dopiero początek przygody z internetem, ale żeby pójść dalej, trzeba zrobić ten pierwszy krok.