2018-08-18

Imieniny: Januarego i Konstancji

Jak ciekawie zaprojektować kubek reklamowy?

by Bartosz Kaluga on Czerwiec 28, 2016

Gadżety reklamowe są coraz chętniej wykorzystywanym sposobem na promowanie własnej firmy. Metoda ta polega na budowaniu wzajemnych relacji z klientami oraz budowaniem wizerunku. Zwykle są to dość proste rzeczy, ale o wielkim znaczeniu psychologicznym.

Z perspektywy klienta dostanie czegoś zupełnie za darmo wzmacnia szacunek do firmy. Bardzo często takie osoby chwalą się tym, że dostali gratis, co powoduje, że pochlebne zdanie o przedsiębiorstwie zaczyna krążyć wśród grona znajomych i rodziny takiego klienta. Dodatkowo gadżety są używane, a na nich znajdują się logo oraz hasło reklamowe – jest to więc sposób na zwiększenie świadomości marki oraz rozpoznawalności naszej firmy. Jednym z częściej spotykanych gadżetów jest kubek firmowy.

Kubek kubkowi nierówny

Duże znaczenie ma wygląd kubka oraz jego wykonanie. Nie możemy pozwolić sobie na to, aby był on tani i niskiej jakości. Takie rzeczy zostaną dostrzeżone przez klienta i cały wspomniany wcześniej efekt nie zostanie osiągnięty. Z drugiej strony musimy ustalić limit, który będziemy gotowi przeznaczyć na ten cel. Składając zamówienie hurtowe będziemy mogli liczyć na lepszą cenę, warto skorzystać z tej możliwości. Taki model sprzedaży kubków reklamowych oferuje np. EasyB2B oraz wiele innych firm, które sprzedają gadżety reklamowe.

 Projektowanie kubka

To jak kubek będzie się prezentował ma znaczenie. Od razu będzie utożsamiany z naszą firmą więc powinien w jakiś sposób nawiązywać do przedmiotu naszej działalności. Pierwszą kwestią jest wybór kształtu – spotykane są naczynia wysokie, ale smukłe oraz wręcz przeciwnie – niskie i przysadziste. Warto wybrać takie rozwiązanie, które będzie odróżniało się od typowych, często spotykanych kubków. Dzięki temu nasz gadżet wyróżni się na tle innych, co wzmoży dodatkowo efekt reklamowy, na którym nam najbardziej zależy. Nie przesadzajmy z formą, bo zbyt wyszukane kształty mogą okazać się niepraktyczne i nie będą stosowane. W ten sposób nie skorzystamy na takiej reklamie.

Logo na kubku

Najważniejszą rzeczą są nadruki, które znajdą się na kubku. Mogą znajdować się one na zewnętrznej ściance, ale również w środku i na spodzie. Logo naszego przedsiębiorstwa powinno znajdować się w takim miejscu, w którym będzie przez cały czas widoczne. W pozostałych miejscach można użyć tekstu reklamowego lub pozostawić to miejsce puste. Ważne znaczenie ma też sposób wykonania napisu. W praktyce stosowane są następujące metody:

  • subtech – metoda polegająca na wgrzewaniu obrazu w powłokę naczynia,
  • nadruk srebrem i złotem – polega na nanoszeniu błyszczącej farby a kubek,
  • wybłyszczanie – nanoszenie aplikacji na matową powierzchnię, która po wypaleniu staje się błyszcząca,
  • piaskowanie – metoda, która polega na imitacji efektu piaskowania poprzez naniesienie fary satynowej,
  • grawerowanie – metoda wykorzystująca laserowe metody obróbki.

Wybór właściwej metody ma kluczowe znaczenie. Wybierajmy to rozwiązanie, które zapewni najlepszą czytelność oraz odwzorowanie naszego logo. Elementy błyszczące są pożądane, bo przyciągają uwagę osób postronnych. Pod kolor emblematu graficznego powinna zostać dobrana barwa gadżetu reklamowego.