2017-09-19

Imieniny: Ireny i Kleopatry

Jak być w formie przez cały rok?

by Bartosz Kaluga on Marzec 27, 2017

1-shutterstock_148381796-1


Każdy z nas chciałby być w dobrej formie przez cały rok. Niestety większość z nas nad formą zaczyna pracować dopiero wiosną, kiedy cieplejsze dni zachęcają do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Wtedy zaczynamy więcej się ruszać, chętnie wybieramy się na spacery, na przejażdżki rowerowe. Wielu z nas zaczyna też regularnie biegać.

Początek wiosny sprawia, że wielu z nas zaczyna korzystać z siłowni, kobiety chętnie zapisują się na zajęcia fitness, by zrzucić zbędne kilogramy, których przybyło zimą i uzyskać smuklejszą, wysportowaną sylwetkę. W najlepszej formie i kondycji jesteśmy zaraz po powrocie z wakacji. Niestety wielu z nas wraz z końcem lata kończy pracę nad swoim ciałem. Jesienią często dopada nas chandra i chętnie oddajemy się słodkiemu lenistwu. Zamiast dołożyć starań, by utrzymać letnią formę przez cały rok, najchętniej spędzamy wieczory pod kocem, przed telewizorem.

Warto zapamiętać, że utrzymanie dobrej formy jest sporo łatwiejsze niż rozpoczynanie pracy nad formą. Zdecydowanie łatwiejsze jest kontynuowanie treningów niż zaczynanie ich od nowa po dłuższej przerwie, gdy ciało jest w kiepskiej formie.

Aby utrzymać dobrą formę przez cały rok, wcale nie trzeba się odchudzać. Wystarczy urozmaicona, dopasowana do potrzeb organizmu dieta. Ponieważ jesienna pogoda nie zawsze sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu, warto jak najszybciej zapisać się na siłownię, na basen czy do klubu fitness. Jeżeli w chłodne jesienne i zimowe wieczory nie mamy ochoty wychodzić z domu, świetnym rozwiązaniem jest zakup własnego sprzętu do ćwiczeń.

Własny sprzęt sportowy

Na rynku mamy szeroki wybór różnych sprzętów do ćwiczeń, nie musimy urządzać od razu całej siłowni, wystarczy jeden lub dwa sprzęty, na których ćwiczenia sprawiają nam największą przyjemność. To zmotywuje nas do ćwiczeń. Posiadając własny sprzęt sportowy mamy możliwość ćwiczenia o dowolnej porze dnia, kiedy akurat dysponujemy wolnym czasem.

Nie jesteśmy ograniczeni czasowo. Możemy ćwiczyć, ile chcemy. Mogą to być zarówno dłuższe, jak i krótsze treningi, najważniejsze, by ćwiczyć regularnie. Treningi od czasu do czasu nie przyniosą żadnych efektów, a nawet mogą zniechęcić nas do ćwiczeń, gdy odczujemy zmęczenie i zakwasy.

Najlepiej ustalić sobie plan treningów i wyznaczyć 3-4 dni w tygodniu, kiedy będziemy ćwiczyć. W ten sposób unikniemy odkładania treningów „na jutro” i sporadycznego wykonywania ćwiczeń. Na takim sprzęcie można ćwiczyć przez okrągły rok, także wiosną i latem w deszczowe czy chłodniejsze dni.