2017-09-19

Imieniny: Ireny i Kleopatry

Dlaczego wielu ludzi boi się podpisywać umowy z operatorami sieci komórkowej?

by Bartosz Kaluga on Lipiec 27, 2017

telefon4


Przed podpisaniem długoterminowej umowy, klienta może dopaść wiele wątpliwości. Czy doczytał wszystkie gwiazdki, dopiski drobnym druczkiem? Co w przypadku sytuacji losowych, które sprawią, że nie będzie mógł płacić należności? Te wątpliwości wydają się być uniwersalne, niezależnie od usługi, na jaką podpisywana jest umowa. Jakie są więc obiekcje specyficzne dla umów zawieranych z operatorami sieci komórkowych i czy wielu ludzi boi się podpisywać z nimi umowy?

Statystyki są nieubłagane – co dziesiąty Polak nie czyta podpisywanych przez siebie umów, a co trzeci umowy czyta, acz robi to pobieżnie. Takie podejście może skutkować późniejszym zaskoczeniem co do niektórych warunków umowy, a w konsekwencji – niezadowoleniem i żałowaniem, że się takową podpisało. Po takich doświadczeniach, klient może bać się podpisywać kolejne umowy, chociażby z operatorami sieci komórkowych.

Niechęć do podpisywania umów abonamentowych z operatorami sieci komórkowych może być również wywołana przez samą specyfikę tych umów – w cenie abonamentu zawarte są konkretne usługi (np. pakiet internetowy o danej wielkości) po których wykorzystaniu, za dalsze korzystanie z danej funkcji płaci się dodatkowo. Skutkuje to wyższymi kosztami, niż oczekiwane przez klienta. Ryzyko niespodziewanie wysokich opłat jest szczególnie duże, gdy do telefonu na abonament mają dostęp dzieci lub posługują się nim osoby starsze – przypadkowe włączenie Internetu w telefonie może znacznie wywindować wysokość rachunku za telefon.

Niechęć do zawierania długoterminowych umów z operatorami sieci komórkowych może także wynikać ze strachu przed utratą dochodu, w wyniku której niemożliwe będzie opłacanie comiesięcznych rachunków za telefon. Łączy się z tym również problem z rozwiązaniem umowy – nie jest to możliwe natychmiast, w przypadku umów na czas określony może nie być możliwe w ogóle (lub po rozwiązaniu umowy klient będzie musiał zapłacić karę umowną).

W przypadku telefonii komórkowej, klient chcący korzystać z jej usług nie jest zmuszony do podpisywania umowy abonenckiej – może zdecydować się na telefon na kartę. Jest to rozwiązanie bardziej elastyczne, z usług można zrezygnować w dowolnym momencie, a zasilenie konta z wykorzystaniem serwisu obsługującego doładowania telefonów, takiego jak np. bm.pl, jest szybkie, bezpieczne i możliwe do wykonania w każdym momencie.