2017-10-23

Imieniny: Jana i Flory

Czym jest budowanie świadomości marki?

by Bartosz Kaluga on Wrzesień 25, 2017

czym-jest-budowanie-swiadomosci-marki


Budowanie świadomości marki oraz zarządzanie wizerunkiem firmy i produktu wymagają znajomości złożonych technik marketingowych, których głównym celem jest tworzenie i utrwalanie w świadomości konsumentów faktu istnienia określonej firmy, marki lub produktu oraz nadawanie im pozytywnego wizerunku. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi agencje public relations sprawiają, że odbiorcy zaczynają emocjonalnie identyfikować się z marką czy produktem. Jednak osiągnięcie takiego celu wymaga dobrej i poprawnie skonstruowanej opowieści. Dziś zdradzimy, jak to działa!

Czym jest budowanie świadomości marki?

Budowanie świadomości marki, czyli branding, w którym specjalizują się agencje PR takie jak E.C.H.O. Communications, to nic innego jak technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w naszych umysłach faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. Dzięki brandingowi marka może być postrzegana w dokładnie taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii. Dobry brand oferuje doświadczenie, wiedzę, umiejętności, a co najważniejsze – wyjątkowy świat przeżyć, dzięki któremu wyróżnia się na tle konkurencji. Wiąże się to ściśle z pojęciem storytellingu, czyli metodą oddziaływania na odbiorców poprzez tworzenie opowieści wzbudzających ciekawość, zainteresowanie, a w konsekwencji większe zaangażowanie dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Interesująca historia wzbudza emocje, co z marketingowego punktu widzenia odgrywa niezwykle ważną rolę w tworzeniu dobrego brandu. Jeśli chcemy stworzyć dla naszego brandu odpowiednią strategię, konieczna jest obserwacja rynku, konkurencji i klientów. Misję marki należy przekazać tak, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta, a jednocześnie, aby podkreślała unikatowość danego brandu. W budowaniu świadomości marki należy pamiętać przede wszystkim o tym, aby przekaz był odpowiedzią na potrzeby klientów, a jednocześnie był jedyny w swoim rodzaju. Tworząc zatem strategię, która będzie przynosiła dla firmy wymierne korzyści, należy starannie opracować zarówno przekaz medialny, jak i system identyfikacji wizualnej. Nazwa marki, logo, slogan, a nawet wygląd witryny internetowej powinny być spójne, a cała komunikacja marki skierowana do właściwej grupy docelowej. W obecnych czasach jednym z ważniejszych narzędzi w kontekście budowania komunikacji marki są social media. Stała obecność na wielu kanałach społecznościowych sprzyja podtrzymywaniu kontaktu z odbiorcami, a także wzmacnia interakcję między marką a konsumentami. Facebook, Google+, Twitter, Instagram – każdy dobry brand powinien się tam pojawić! Widzimy zatem, że branding to nie tylko kreatywne spojrzenie na daną firmę, produkt czy usługę. To cały szereg przemyślanych działań mających na celu zbliżenie marki do wybranego grona odbiorców i pokazanie, jak wiele ich łączy. To zakorzenienie się w ich świadomości, które przekłada się na gotowość i chęć do poznania oraz zakupu produktu danej marki.

Jak budować markę w Internecie? 6 prostych wskazówek, które ułatwią tworzenie wizerunku firmy

Współcześnie zdecydowana większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że budowanie marki nie może być ograniczone jedynie do tradycyjnych form przekazu i reklamy. Niezbędna jest także przemyślana strategia budowania marki w Internecie. Na co należy zwrócić uwagę, aby tworzony wizerunek był spójny i wzbudzał zaufanie? Przedstawiamy pokrótce najważniejsze elementy strategii.

Strona internetowa

Nie możemy zapominać o profesjonalnej stronie internetowej zawierającej podstawowe informacje o firmie, dzięki czemu potencjalny klient nabierze pewności, że ma do czynienia z przedsiębiorstwem godnym zaufania. Proste strony-wizytówki odchodzą w zapomnienie i są odbierane jako mało profesjonalne.

Prezentacja wizualna

Należy zadbać o odpowiednią prezentację wizualną. Zdjęcia stockowe, mimo dobrej jakości, niewiele mówią o naszej firmie i zespole. Dlatego też warto je zastąpić prawdziwymi fotografiami, które wyróżnią i uwiarygodnią naszą działalność.

Liczy się pierwsze wrażenie

Wielu użytkowników już po 10 sekundach stwierdza, czy określona strona internetowa spełnia jego oczekiwania. Aby jak najlepiej wykorzystać ten krótki czas, warto doprowadzić do perfekcji strategiczne obszary strony, prezentując klientom korzyści wynikające ze współpracy. Rzeczowa prezentacja może mieć ogromne znaczenie.

Spójność

Pamiętajmy o tym, aby wszystkie kanały, które wykorzystujemy do tworzenia wizerunku marki, były ze sobą spójne. Nie możemy pozwalać na to, aby istniał rozdźwięk między tym, co prezentujemy analogowo, a tym, co tworzymy w Internecie. Liczą się najdrobniejsze szczegóły, takie jak odcienie kolorów czy rodzaje fontów. Odbiorca nie powinien czuć żadnych nieścisłości w naszym przekazie.

Wykorzystuj wszystkie przydatne kanały komunikacyjne

Budując markę w Internecie, warto poznać wszystkie dostępne narzędzia i nie ograniczać się do samej strony internetowej. Doskonałymi kanałami okazują się media społecznościowe, które pozwolą na bardziej bezpośredni kontakt z odbiorcami i silniejsze przywiązanie do marki.

Aktualizacje

Pamiętajmy, że wszystko podlega zmianom, w tym również wymagania rynku i konsumentów. W związku z tym również wizerunek firmy czy produktu powinien być na bieżąco odświeżany. Dzięki temu możemy czerpać z nowych trendów.

Publikacja: insane.agency